سیستم عاملاخبار فناوریاینترنت و شبکه

مایکروسافت پشتیبانی از Wi-Fi 7 را برای ویندوز 11 آماده می کند

مایکروسافت تنها یک ماه پس از نهایی شدن نسل جدید استانداردهای بی سیم، آزمایش پشتیبانی از وای‌فای 7 را برای ویندوز 11 آغاز کرده است.

مایکروسافت در حال حاضر پشتیبانی از وای‌فای 7 را در دو نسخه آزمایشی جدید ویندوز 11 ارائه می دهد. این دو نسخه Canary و Dev نام دارند و فقط برای کاربران Insider که در برنامه Windows Insider ثبت نام کرده اند، قابل دسترسی هستند.

این شرکت در نظر دارد پشتیبانی وای‌فای 7 را به طور گسترده با عرضه نسخه 24H2 ویندوز 11 در اواخر سال جاری ارائه دهد. این به معنای آن است که پس از انتشار این نسخه، همه کاربران ویندوز 11 می توانند بدون نیاز به نرم افزار اضافی، از Wi-Fi 7 استفاده کنند.

شرکت مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که پشتیبانی Wi-Fi 7 در ویندوز 11 به رایانه های شخصی این امکان را می دهد که به طور همزمان از چند باند فرکانسی وای فای (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و یا 6 گیگاهرتز) استفاده کنند. این امر به منظور جلوگیری از ترافیک شبکه و حفظ اتصال پایدار و بدون قطعی انجام می شود.

این شرکت می افزاید: “وای‌فای 7 به شما امکان می دهد تا از سرعت چند گیگابیتی روی رایانه شخصی خود با ویندوز 11 لذت ببرید. این سرعت، 4 برابر سریعتر از وای‌فای 6 و 6E و شش برابر سریعتر از وای‌فای 5 است.”

تنها نکته قابل توجه این است که کاربران برای استفاده از سرعت بالای وای فای 7،به سخت افزار جدیدی مانند روترها و مودم های سازگار با وای فای 7 نیاز دارند. این به این معنی است که مصرف کنندگان باید برای خرید روترها و مودم های جدید هزینه بیشتری متحمل می شوند. همچنین رایانه های شخصی و سایر دستگاه های آنها باید با Wi-Fi 7 سازگار باشند.

وای‌فای 7 از نظر تئوری برای ارائه سرعت تا 40 گیگابیت بر ثانیه طراحی شده است، اما در آزمایشات واقعی، سرعت روترهای وای‌فای 7 به حدود 2 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

مقالات جذاب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا