سامسونگ برای 18 سال، بزرگترین تولیدکننده تلویزیون جهان شد!
این شرکت کره جنوبی از سال 2006 پیشرو بازار تلویزیون بوده و از آن زمان تاکنون جایگاه خود را به عنوان رهبر حفظ کرده است. سامسونگ طیف گستردهای از تلویزیونها را ارائه میدهد، از تلویزیونهای بسیار مقرونبهصرفه LCD گرفته تا تلویزیونهای پیشرفتهی Micro LED.
سامسونگ از سال 2006 به طور پیوسته به عنوان بزرگترین برند تلویزیون در جهان شناخته شده است
بر اساس آخرین گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، سهم سامسونگ از بازار جهانی تلویزیون در سال 2023 برابر با 30.1 درصد بوده است. این شرکت در سال 2023، 8.31 میلیون دستگاه تلویزیون QLED و Neo QLED به فروش رسانده است و از زمان عرضه اولین تلویزیونهای QLED در سال 2017، تاکنون بیش از 44 میلیون دستگاه از این نوع تلویزیون را به فروش رسانده است.
سامسونگ همچنین جایگاه نخست خود را در بخش تلویزیونهای فوقبالا (تلویزیونهای با قیمت 2500 دلار یا بالاتر و اندازه 75 اینچ یا بزرگتر) حفظ کرده است. طبق آمار سال 2023، سهم بازار سامسونگ در این بخش 60.5 درصد بوده که 12.2 درصد بیشتر از سهم بازار آن در سال 2022 (48.3 درصد) است.
از زمان عرضه اولین تلویزیون OLED در سال 2022، سامسونگ بیش از یک میلیون تلویزیون OLED فروخته است که سهم 22.7 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. این شرکت انتظار دارد فروش تلویزیونهای OLED خود با توجه به ارائهی آنها در اندازههای بیشتر نسبت به سالهای گذشته، در سال جاری افزایش یابد.
یونگ سئوک وو، رئیس بخش نمایشگرهای تصویری سامسونگ، گفت: “قرار گرفتن در صدر بازار جهانی تلویزیون به مدت 18 سال متوالی، نتیجهی اعتماد مصرفکنندگان است. ما همچنان به ارائهی نوآوریهای مختلفی خواهیم پرداخت که بتواند زندگی روزمره مصرفکنندگان را در آینده ارزشمندتر کند.”
سامسونگ در نظر دارد با کاهش هزینه و ارائه تلویزیونهای Micro LED در ابعاد کوچکتر، این نوع تلویزیونها را در سالهای آینده در دسترس عموم قرار دهد.
به نظر شما رمز موفقیت دائمیِ سامسونگ در چیست؟ سامسونگ در آینده چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟
حفظ جایگاه ارزشمند سامسونگ در دنیای رقابتی امروز، به آسانی به دست نیامده است. بدون شک، مجموعه اقدامات و برنامهریزیهای دقیق این شرکت کرهای، نقشی اساسی در این امر ایفا کرده است.
سامسونگ با ارائه طرحهای جذاب و نوآورانه، مانند “تلویزیون رایگان با شرط جالب“، به مشتریان خود نشان میدهد که برای حفظ رضایت و وفاداری آنها، ارزش زیادی قائل است.